Wednesday, December 30, 2009

bad,i mean REAL bad ;(

salam.
erghh.post kali ini post kesakitan.ermm.
just terngiang2 kat kepala aku nak tulis ke x.
pehh,aku gagahkan diri aku bangun tuu lepas aku dh terlentok after Maghribb tadii.
gile x bole tahan hidung aku asyik bersin.gatal,panas,berairr memanjangg. ;(
pehhh,selsema or flu,bukan H1N1 ye,datang pagi tadii.or maksud aku malam semalam.
rase laen mcm di tekak n suara aku jadi brtambah ganazz or dlam kate laen GARAU,dalam satu malm shaje.
mksud aku bkan suare aku mcm budak kecik sebelum nii.tapi,suara lelaki tuu laen dripada yng laen.*grrrrr~
lepas bace blog Budak Cemerlang,terus timbul keinsafan nak sibukkan diri dengan aktiviti pembeljaran ni.
dah die ckp die kehulu kehilir ape semuaa,beli buku.pehh,aku pulak duduk rumah buat bodoh.on9 jee.
pehh,rase macam laen macam.haish~
then,bile rase keinsafan tu dah timbul,mule la aku nk study balik add math tu semua.jeng3,tau ape brlaku?
woww!! virus selsema makin teruk! aku asyik2 "Hasyummmmmmm!! or ohok,ohok" *sound effect for bersin n batuk.;(
ohhoii.apabila doktor nordin's family a.k.a my mama dh ckp tidur and makan ubat semua tuu.huh,terpakasa lupakan hajat tuu.haiyoo,rugi sesangat.
then,aku rase baek aku open blog,tulis2,rase puas skit.yang pelik,kalau aku bukak buku,mcm2 la jadii.bersin laa,haus laa,lapar laa,kalau on9 x pulak.woww!! serious problems! (-____-")
then,aku rase mcm rumah aku ni dah penuh ngan virus selsema aku ouh,dkat mane2 je aku bersin.
di mana ade najmi,disitu ade BAHAYA mendatang.pehh,buat conclusion sendiri.
n telah hampir sekotak tisu dihabiskan untuk kegunaan pembersihan.pokai bapak aku~
ermm,maybe aku ni mcm lembik sangat smpai selsema pon nk bgtau tp aku rase flu nii mcm laen skitt.
PENING.tau x pening?or HEADACHE pada sesiape x faham bahase melayu.
every time sujud.mata mcm nak tercabut.atau kata laen sakit laa.mcm nak tertumpahh mata tuu.*hiperbola faham?aku gune bahasa sastera tau.hehs.nanti belja lagi kalau x faham .
oitt,kalau viruss Budak Cemerlang SBP maybe lagi teruk kott.ntahlaa,laen orang laen rasenye kan?
n beberapa ketul ubat yang dijangkakan boleh mengubati aku telah selamat ditelan.gulp!
insya-Allah.

antaranye:
1)Vit 50g-mak aku suruh makan 5 biji,tapi aku takut,aku makan 2 je.:)
2)Multivitamin-sebiji.ubat besar ouhh.naseb baek mulut aku boleh nganga luas.diameter 15 cm
3)Paracetamol a.k.a panadol-name laen skit,2 biji telann.
4)Air segelas,ehh,bukan2.air mineral 1 litre-sape beljar sc,minum bnyak air boleh
   mengurangkan heat in the body.wow!bangga teacher kamariah ;)

huhu,skit je kan?ye,korng lagi bnyak penyakit dari aku and aku x berbangga pon dngn penykit nii.
xpe2,ni semua dugaan Tuhan yang mahu menguji hamba yang lemah ini.

hopefully sembuh sebelum nak g hols esok.doakan2 la hamba ini selamat.amin ;(

KEPADA KAWAN2s SEKALIAN,SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU DAN DIIKUTI DENGAN AZAM YANG BARU.MOGA KITA DAPAT MENJADI INSAN YANG LEBIH BAIK DAN TABAH MENGHADAPI DUGAAN YANG MENDATANG.
TERIMA KASIH kerana selalu berada di belakang saya memberi  sokongan.
keep in touch ^.^
I HEART YOU <3

sincerely,
NAJMI NORDIN

2 comments:

Syahindah said...

Hmm..sungguh dahsyat penangan internet ni ek...? Memang serius maalah najmi ni...hehe...

Aishh...jgn paksa diri, belajar mana-mana yang mampu je. Nanti tak fokus pulak sebab asyik terbersin je..

Banyaknya najmi makan ubat... Kite tak berani nak makan ubat tau. Baguslah mak najmi ni. Semoga cepat sembuh..!^_^

Legacy07 said...

hrmm.
insya-Allah.
thx :D