Sunday, January 3, 2010

best :)

salam.
wow!nothing to say much about the movie.
i mean AVATAR.woooo,that's the best movie i ever watch.
seriously,lagi best dari 2012.plus,i watched the 3D version.*wewiit ;)


JAKE : hero movie tu.walaupun die pakai wheelchair,tapi semngat kental beb!
tu yang kite nak.xnak badan tough tapi,hati lembik.


GIRLFRIEND Jake:lupe name,tapi die ajar JAKE care2 memburu,then melatih die supaya boleh menjadi orang AVATAR.

ok,aku try bagi sinopsis die eh.tapi,x tau betul ke x.cite tu x de subtitle la ;(

movie ini mengisahkan sekumpulan manusia yang mahu menerokai atau memusnahkan  dunia avatar ni.ok.avatar tu adalah sejenis makhluk Tuhan yang berwarna biru,besr&tinggi,pastu die nye sifat mcam orang asli sebab diorang tinggl dekat dalam dunia die(hutan).ok.sekumpulan manusia yang aku ckp tadi tu  terdiri daripada dua.ASKAR YANG PENTINGKAN DIRI SENDIRI & SEKUMPULAN SCIENTIST.askar tu bekerjasama dngn skumpulan scientist tu agar menolong mereka memberikan maklumat atau ape2 aktiviti AVATAR.maybe ASKAR tu x de ability nak buat bnde tuh dan hanye KUMPULAN SCIENTIST ni je yang mampu masok dalm dunia AVATAR coz die ade alat die.ok.dunia avatar ni mcm dunia yang mcm same je dgn bumi,tapi yang laen mcm ADE AIR TERJUN TERAPUNG,POKOK2 BESAR GILA,HAIWAN PELIK2.
then,cerita nibermula apabila kumpulan scientist ni sedar yang diornag rase tindakan merka silap.so,diorng boleh dikatakan membelot la dengan bangsa die sendiri(manusia) .diorang x suka dgn tindakn ASKAR yang mhu merosakkan dunia AVATAR ni.so,SCIENTIST ni berkerjasam dgn AVATAR melalui perang la.
mcm perang diantara MANUSIA VS AVATAR  lanii.
cume yang syoknyee.ASKAR gune alat2 modern mcm helikopter,jet tu semua laa.(serious,canggih gile diorng reka bnde tu semua,wlaupon aku tau tu semua tipu.)
then,AVATAR lak hanye mnggunakan alam semulajadi.diorng gune binatang2,pakai panah.tapi,diorng nye team spirit tu mmg kental+mantap+jitu laa.tu diorang bole menang tuu.


see?memnag CUN habes die nye kreativiti tu.
lagi best tengok 3D.SUPERBBb!

banyak lagi bende2 menarik yang x mampu aku terangkan lagi.serious,the best movie laa.
memang BERBALOI tngok.
yang aku pelik,ermm,lucah tu x jumpa laa.ke aku yang x sedar ade lucah dlam tu.hahaha ;D bukan ape,kawan aku nii ade ckp cerita tu lucah plak.biase2 jee.:)

ok,aku memang x tau ape yang aku cerita ni betul ke x.haha.
kalu nak daptkan kepastian,tngokla sendiri.hooyeahh! :))


p/s:haha.msg dalam panggung rase mcm bawak lampu suluh plak.cet,batery kong!kacau stim! :)

2 comments:

RAFIQ RAFFEE said...

haha.best ke? rugi x tgok ari tu..aq tgok cite Sherlok Holmes..best gakkk...pasal detektif..ko kan minaat..kan?huhu

Legacy07 said...

eh? aku minat ke bende2 detektif ni.
mane ade.memandai je kau.haha.
memang BEST nak mampos!