Sunday, May 12, 2013

The right way.

Ibadah yang kita lakukan,
Ikhlas sepenuhnya ? 
atau
ada udang di sebalik batu ?
and here where I met few words that inspire me.
Im just amazed when I read this,

"Takde cinta islam, cinta kafir. Hmmm, t'tanya2. Kalau Rasulullah saw hidup zaman kita, mungkinkah  baginda guna pendekatan cinta dalam kalangan remaja sekarang?
Saya mahu perkenalkan awak dengan sebuah komputer tapi saya dok m'ceritakan tentang keistimewaan butang "Enter" pada keyboard komputer t'sebut. Saya pun dok berangan betapa istimewanya butang "Enter" tersebut. Tak sabar nak tengok butang tu bila b'kenalan nanti. Sejumpanya saya dengan komputer t'sebut, baru saya sedar bahawa fungsi komputer jauh lebih banyak dari itu. 
Saya lupa memikirkan kebijaksanaan Pencipta komputer dan tujuan utama komputer itu diciptakan"

*********************

"Benar ukhti, ramai daripada golongan rijal dan nisa' atau lebih mudah remaja dan dewasa muda mengutamakan nikah dan mencari cinta meskipun yang halal sebelum mencari cinta Ilahi.
Ini sebabnya mereka memandang nikah sebagai kemudahan dan kesenangan bukannya tanggungjawab dan bebanan.
Nikah menjadi barakah bila bukannya hanya didapati daripada cara halal tetapi juga kerana mempunyai cinta yang sama yakni kepada Ilahi. 
Lillahi ta'la dalam segalanya. Amalan sebagai perantara, alat ke arah Jannatu Firdaus. Berbalik semula kepada misi Mardhatillah yang dikejarkan"


No comments: